کد مطلب:321178 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:327

فرقه های باطل و شش امامی ها
1- زیدیه - كه پیرو ابوالحسن زید علی هستند كه بر علیه ادیان قیام كرد و حاكم عراق را كشت و خود او كشته شد هشام عبدالملك دستور داد او را از قبر درآورده بر دار زدند سپس ولید خلیفه بعدی جسدش را آتش زد و خاكسترش را بر باد داد سال 121 هجری.

2- طرفداران ابومسلم - كه در سال 137 به دست سفاح خلیفه كشته شد كه همان ابومسلم معروف خراسانی است و طرفدارانش او را قائم می گویند.

3- در سال 297 شخصی به نام ابومحمد عبدالله مهدی دعوت مهدویت كرد و در سال 344 فوت نمود و در افریقا پیشرفت كرد و طرفدارانش او را هم مهدی قائم می گویند.

4- المقنع كه یك چشم نداشت و چون مقنعه یا (نقاب) داشت بدین اسم نامیده شد و از چاه ماه در می آورد كه می گویند جیوه بود كه یك حقه علمی می زد و در طلسم و كیمیاگری مهارت داشت ماه نخشب معروف كه گاهی شعرا در شعر می آورند از كارهای اوست و در سال 140 وزیر و امیر خراسان عبد الجبار شده بود و ادعای
پیغمبری كرد سپس خود را در تنور انداخت و سوزانید پیروانش معتقدند ظهور می نماید.

5- كیسانیه كه گفتیم طرفداران مختارند و محمد حنفیه را كه فرمان جنگ را به امضاء او گرفته بودند امام می دانند در حالی كه این فرزند حضرت علی علیه السلام به امامت نرسیده بود چون كیسان اسم پدر مختار بود این فرقه را كیسانیه می گویند. البته تواریخ صراحتا ننوشتند خودش ادعای مهدویت كرد و پیروانش چنین گفتند.

6- در سودان و خرطوم مردی به نام مهدی سودانی ادعا كرد كه مهدی است چهار جانشین داشت در سال 1881 هجری.

7- خفشانیه - كه در شهر مشهد مقدس شخصی به نام سید محمد مشهدی ادعا كرد كه زمان فرخ سیر پادشاه هند بود كه او را با خود همدست كرد و كتابی به نام (قوزه مقدسه) نوشته شبیه كتاب بهائیان است.

8- در زمان (الجایتو) سلطان محمد خدا بنده معروف شخصی قیام كرد به نام موسی الكردی كه اهل كردستان بود و
به دست خدا بنده كشته شد.

9- در سال 955 شخصی به نام علائی كه صوفی بود و ارشاد می كرد و بعدها سعی نمود كه ادعای مهدویت كند.

10- در سال 1203 شخصی در مسجد الحرام ادعای مهدویت كرد به نام بنگالی كه به دست حاكم مكه كشته شد.

11- در بخارا مردی به نام ابوالكرم وارانی ادعای مهدویت می كرد كه به دست یكی از شاهان مغول كشته شود و شعبده بازی را می دانست تا 60 هزار نفر طرفدار هم جمع كرده بود.

12- نرمانی كه صوفی بود و در اناطولی ادعای مهدویت نمود و در سال 637 در زمان سلطان سلیمان قانونی معروف عثمانی به دست كیخسرو و امیر قونیه كشته شد.

13- باز در زمان سلطان سلیمان قانونی شخص دیگری به نام با یزید تركانی قیام كرد كتابی به نام قرآن به نظم تركی نوشت و ادعای مهدویت كرد.

14- غلام احمد قادیانی كه ادعای مهدویت كرد و به مسیحیان می گفت من مسیح هستم به مسلمانان هم می گفت
حضرت حجت هستم كه منتظرش هستید. مرد ادیبی بود كتابهائی هم نوشت و طرفدارانش به نام قادیانی ها می باشند هنوز تعدادی در هند و پاكستان هستند.

15- طاهریه كه پیروان میرزا طاهر حكاك هستند كه در درب مسجد آیا صوفیه حكاكی و مهر كنی داشته ادعا می نمود كه از طرف تمام پیغمبران الهام شده ام و طرفداران زیادی پیدا كرد و نامه ای به پادشاه عثمانی نوشت (عبدالحمید عزیزم) و نامه ای خطابیه به ناصرالدین شاه نوشت نور چشم عزیزم ناصرالدین میرزا و ادعای مهدویت كرد بعد از این كه ادعای پیغمبر و مبعوث شدن از طرف پیغمبران داشت.

16- دو نفر از طرفداران سید كاظم رشتی و شیخ احمد احسائی به نامهای مهدی قزوینی و سید محمد همدانی ادعای مهدویت كردند.

17- در كشمیر در سال 305 شخصی به نام هاشم شاه دعوی كرد كتاب اسرار لاهوت را نوشته است.

18- در اصفهان در سال 890 شخصی به نام میرزا بلخی
ادعا كرد او از دانشمندان بلخ بود و كتابی در فضایل اهل بیت دارد.

19- شیخیه و بابیه و بهائیه كه مفصلا تاریخچه آنها را خواهیم نوشت شیخیه پایه گذار این مسالك هست.